Εικαστικό με πύραυλο και ανθρώπους μπροστά από γράφημα. Concept για την προώθηση e-shop.

Πώς να προωθήσω το e-shop μου αποτελεσματικά [2023]

Αν δραστηριοποιήστε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και θέλετε να μάθετε πώς να αναπτύξετε το e-shop σας περαιτέρω, είστε στο σωστό μέρος.

Σ’ αυτό το άρθρο θα απαντήσουμε στην ερώτηση πολλών επιχειρηματιών:

<<Πώς να προωθήσω το e-shop μου;>>.

Θα δείτε πώς μπορείτε να κάνετε το ηλεκτρονικό κατάστημά σας πιο γνωστό και πώς να προσελκύσετε νέους πελάτες.

Πάμε να ξεκινήσουμε αμέσως!

Προώθηση e-shop – Τρόποι

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι προώθησης e-shop και η κάθε επιχείρηση προτιμάει διαφορετικούς, ανάλογα τον κλάδο ή το στάδιο στο οποίο βρίσκεται.

Εμείς σήμερα θα δούμε κάποιους βασικούς, τους οποίους αξιοποιούν και οι περισσότερες επιχειρήσεις.

Αξιοποιήστε τα social media για μια καλή online παρουσία

Τα social media δε χρειάζονται πλέον συστάσεις.

Με πάνω από 4 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας.

Σκεφτείτε λοιπόν πόσοι απ’ τους χρήστες που βρίσκονται ενεργοί στα κοινωνικά δίκτυα, θα ενδιαφερόντουσαν για τα προϊόντα σας.

Κάτι που σημαίνει νέοι πιθανοί πελάτες.

Η ανάπτυξη όμως στα social media δεν είναι κάτι που γίνεται απ’ τη μια μέρα στην άλλη.

Χρειάζεται να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του κοινού σας και να τραβήξετε την προσοχή του μέσα από ελκυστικό περιεχόμενο και σωστή διαχείριση.

Οι δυνατότητες όμως των social media δεν τελειώνουν εδώ:

Μπορείτε να διαφημίσετε το e-shop σας μέσα απ’ τα social media ads και να προσελκύσετε νέους πελάτες ή να το κάνετε πιο γνωστό.

Για παράδειγμα:

Μια διαφήμιση e-shop στο Facebook ή το Instagram, μπορεί να φέρει το ηλεκτρονικό κατάστημά σας μπροστά στα μάτια νέων χρηστών που δεν το γνώριζαν προηγουμένως.

Η προώθηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μέσω social media, είναι μάλιστα ένα απ’ τα βασικά tips για κερδοφόρο e-shop που δίνουμε σε όσους μας ρωτούν.

Ανεβείτε κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης με τη δύναμη του SEO

Εικαστικό με ανθρώπους σε σκάλα και laptop μπροστά από την μπάρα αναζήτησης της Google.

Το SEO (search engine optimization) ή στα ελληνικά, βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης, είναι ένας απ’ τους βασικούς τρόπους για προώθηση e-shop.

Τι είναι ακριβώς;

Είναι ένα σύνολο τεχνικών που σκοπεύουν στο να κάνουν τις σελίδες σας να βγαίνουν ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Άρα το e-shop σας θα δέχεται περισσότερους επισκέπτες, άρα και περισσότερους εν δυνάμει πελάτες.

Αν για παράδειγμα πουλάτε παπούτσια και θέλετε να σας βρίσκουν περισσότεροι χρήστες για τη λέξη <<αθλητικά παπούτσια για άντρες>>, τότε πρέπει να κάνετε SEO.

Το SEO χωρίζεται κυρίως σε τρία βασικά μέρη:

  • Στο τεχνικό, που σκοπεύει στο να κάνει την ιστοσελίδα φιλική στις μηχανές αναζήτησης.
  • Στο περιεχόμενο, που με τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά (keywords) θα προσελκύσει περισσότερους χρήστες.
  • Στους συνδέσμους από άλλες σελίδες (backlinks). Που αν χτιστούν σωστά, θα ενισχύσουν το e-shop σας στα μάτια της Google (και άλλων μηχανών).

Μη σωστή στρατηγική SEO για το e-shop σας είναι καλό να περιέχει και τα τρία.

Εδώ είναι βέβαια σημαντικό να γνωρίζετε ότι:

Αυτή η διαδικασία χρειάζεται χρόνο. Το SEO, είναι ουσιαστικά μια επένδυση που απαιτεί αρκετό καιρό για να αποδώσει καρπούς.

Τα αποτελέσματα όμως, σίγουρα αξίζουν.

Βρείτε πελάτες με τα Google Ads

Ένα απ’ τα πρώτα πράγματα που μου έρχεται στο μυαλό όταν με ρωτάνε <<Πώς να προωθήσω το e-shop μου;>>, είναι η διαφήμιση στην Google.

Δηλαδή τα Google Ads.

Τα Google Ads, είναι ουσιαστικά διαφημίσεις που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, όταν κάποιος χρήστης αναζητήσει κάποια λέξη κλειδί.

Αν έχετε προσέξει, κάθε φορά που αναζητάτε κάποιο προϊόν ή υπηρεσία στην Google, εμφανίζονται πριν τις σελίδες, κάποιες διαφημίσεις.

Ή όταν είστε σε κάποιο site, μπορεί να εμφανιστεί κάποια εικόνα που να προωθεί ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Αυτά είναι Google Ads.

Μπορούν να είναι κείμενο, banners (εικόνες) ή προϊόντα (Google Shopping Ads).

Το μεγάλο “όπλο” της διαφήμισης στην Google, είναι ότι μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του e-shop σας αρκετά γρήγορα.

Η επιτυχία των Google Ads βέβαια, εξαρτάται και απ’ το πόσο σωστά θα ρυθμιστούν.

Ωστόσο, η διαφορά τους με το SEO, είναι ότι για να τρέξετε μια καμπάνια, πρέπει να ορίσετε το budget σας.

Για αυτό, θα δείτε το συγκεκριμένο είδος προώθησης να αναφέρεται και ως PPC (pay per click).

Δηλαδή, πληρωμή με κάθε κλικ.

Οι διαφημίσεις Google, είναι πάντως ένας απ΄ τους αγαπημένους τρόπους πολλών επιχειρηματιών για ψηφιακή προώθηση e-shop.

Οπότε, την επόμενη φορά που θα αναρωτηθείτε <<Πώς να διαφημίσω το e-shop μου;>>, έχετε κατά νου και τα Google Ads.

Σχεδιάστε e-mail καμπάνιες

Εικαστικό με χαμογελαστό άνθρωπο που κρατάει κινητό και έχει λάβει e-mail.

Μια μέθοδος για προώθηση ιστοσελίδων και e-shop που αρκετές επιχειρήσεις αγνοούν, είναι το e-mail marketing.

Τώρα ίσως σκέφτεστε <<Ποιος ανοίγει e-mails από επιχειρήσεις πλέον;>>

Κι όμως!

Το e-mail marketing παραμένει αποτελεσματικό και μάλιστα έχει αρκετές διαφορετικές χρήσεις.

Μη σκέφτεστε το email ως μέσο που προωθεί άμεσα προϊόντα και υπηρεσίες.

Μπορείτε να ενημερώσετε το κοινό σας σχετικά με νέα, εκπτώσεις, προσφορές κλπ, μέσω newsletter.

Βοηθάει λοιπόν άμεσα και στις σχέσεις χρήστη – επιχείρησης.

Εισάγετε τα προϊόντα σας σε κάποιο marketplace

Πέρα απ΄ τις παραπάνω μεθόδους ψηφιακού μάρκετινγκ και διαφήμισης e-shop, δεν πρέπει να ξεχνάτε και τα marketplaces.

Πλατφόρμες δηλαδή στις οποίες μπορείτε να πουλάτε τα προϊόντα σας.

Όπως είναι για παράδειγμα το Skroutz. Το οποίο ίσως να σκεφτήκατε ήδη.

Το βασικό πλεονέκτημα εδώ, είναι ότι τα περισσότερα marketplaces είναι γνωστά και έτσι, έχουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών.

Όπως καταλαβαίνετε επομένως, δημιουργούν ευκαιρίες για να βρείτε νέους πελάτες για το e-shop σας, άρα και για περισσότερες πωλήσεις.

Υπάρχει όμως κάτι που πρέπει να έχετε κατά νου:

Στα marketplaces υπάρχει ανταγωνισμός. Κυρίως όσον αφορά τις τιμές.

Κάντε λοιπόν την έρευνά σας σχετικά με τον ανταγωνισμό προτού εισέλθετε σε κάποιο marketplace.

Πώς να επιλέξω τρόπο προώθησης για το e-shop μου;

Πολλοί επιχειρηματίες, μετά από την κατασκευή του e-shop τους, όταν μας ρωτάνε πώς να το προωθήσουν, θέλουν να μάθουν επίσης και ποιος τρόπος είναι ο καλύτερος.

Θέλουν να μάθουν επίσης και πόσους τρόπους να επιλέξουν; Έναν, δύο, ή μήπως όλους;

Η απάντηση εδώ είναι σίγουρα:

-Εξαρτάται-

Τώρα λογικά θα ρωτήσετε <<Από τι εξαρτάται;>>.

Για αρχή, σίγουρα από τους στόχους της επιχείρησής σας και το στάδιο στο οποίο βρίσκεται, τα προϊόντα σας, το brand σας κλπ.

Αν επίσης αποφασίσετε να προωθήσετε μόνοι σας το e-shop σας, τότε σίγουρα εξαρτάται και από τον χρόνο σας.

Αν απ’ την άλλη αποφασίσετε να προσλάβετε ένα digital marketing agency, τότε στην εξίσωση μπαίνει και το budget σας.

Κάτι ακόμη που πρέπει να έχετε κατά νου, είναι ο ανταγωνισμός.

Ποιες μεθόδους χρησιμοποιεί; Λειτουργούν; Παραλείπει κάτι που εσείς θα μπορούσατε να κάνατε καλύτερα; Υπάρχει κάποιο κανάλι προώθησης το οποίο θα ήταν δύσκολο για εσάς τη δεδομένη στιγμή;

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες πριν αποφασίσετε ποια μέθοδο προώθησης e-shop θα επιλέξετε.

Το σημαντικό είναι να μην επιλέγετε “στα τυφλά” και χωρίς να ξέρετε το γιατί.

Κόστος προώθησης e-shop

Το κόστος για να προωθήσετε το e-shop σας ποικίλει και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.

Οι βασικοί είναι:

  • Πόσους τρόπους προώθησης θα επιλέξετε.
  • Το διαθέσιμο budget σας. Το ποσό δηλαδή που θέλετε να επενδύσετε.
  • Τη διάρκεια του project. Για παράδειγμα, θα τρέχετε διαφημίσεις Google για έναν, δύο, τρεις ή παραπάνω μήνες;
  • Θα αναλάβετε εσείς την προώθηση ή κάποιος επαγγελματίας / digital agency;

Επομένως, δεν υπάρχει κάποιο στάνταρ κόστος.

Φυσικά, αυτό είναι και θετικό, καθώς δε χρειάζεται απαραίτητα μεγάλο κεφάλαιο για να ξεκινήσετε.

Πρέπει ωστόσο να θυμάστε, ότι η προώθηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, είναι μια πραγματική επένδυση.

Το πόσο λοιπόν που επιλέγετε να επενδύσετε, μπορεί να έχει άμεση σχέση με τα αποτελέσματα.

Πώς να προωθήσω το e-shop μου; – Ανακεφαλαίωση

Φτάσαμε στο τέλος του άρθρου μας!

Πάμε όμως να δούμε ξανά ποιους τρόπους είδαμε.

  1. Social media
  2. SEO
  3. Google Ads
  4. E-mail marketing
  5. Marketplaces

Ελπίζουμε να βρήκατε το άρθρο χρήσιμο και να σας έδωσε πολύτιμες πληροφορίες!

Θέλετε να αναπτύξετε το e-shop σας και να δυναμώσετε την παρουσία και την απόδοσή του;

Μπορούμε να βοηθήσουμε!

Επικοινωνήστε μαζί μας για οποιαδήποτε απορία έχετε πάνω στο θέμα! Θα χαρούμε πολύ να σας απαντήσουμε. 

Κοινοποιήστε το:

2 σκέψεις για το “Πώς να προωθήσω το e-shop μου αποτελεσματικά [2023]”

  1. Προσπαθω να προώθησω το ηλ.κατάστημα μου ! Κανω τριγωνικέ σ πωλήσεις μέσω αλί κτλπ Τι προτείνεται ? Μπορείτε να με βοηθήσετε και να μου πείτε την άποψη σας?

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top